cursus copywriting in 30 dagen - review

Review Copywriting in 30 dagen cursus – Edward Hendriks

cursus copywriting in 30 dagen - review

Wat leuk dat je bij mijn review bent uitgekomen! Omdat je deze pagina bezoekt kan ik aannemen dat je eraan zit te denken om Copywriting in 30 dagen aan te schaffen, toch?

Maar voordat je deze investering maakt wil je natuurlijk eerst nog wat meer over deze cursus te weten komen. Want kan Edward Hendriks je in 30 dagen daadwerkelijk tot een copywriting expert omtoveren? En maakt zijn cursus alle beloftes waar die vooraf op de verkooppagina worden gedaan?

Daar ga ik je in deze review een uitgebreid en eerlijk antwoord op geven ;-).

Je gaat ontdekken wat Copywriting in 30 dagen is, wie Edward Hendriks is, en wanneer zijn cursus waardevol voor je kan zijn. Ook kom je erachter welke plus- en minpunten ik persoonlijk heb ervaren, en krijg je van mij een eindoordeel over of dit je geld wel óf niet waard is.

Lees dan ook snel verder als je hier benieuwd naar bent!

Inhoudsopgave

Hoe je deze review het best kan lezen…

Wanneer je actief overweegt om Copywriting in 30 dagen aan te schaffen…

  • Sla het onderdeel ‘Voor wie is deze cursus geschikt?’ dan zeker niet over
  • Besteed extra aandacht aan het onderdeel plus- en minpunten om een goede afweging te kunnen maken
  • Lees de veel gestelde vragen dan ook zeker even door. Je haalt hier vast en zeker nog wat waardevolle info uit

Wanneer je niet actief overweegt om Copywriting in 30 dagen aan te schaffen en gewoon nieuwsgierig bent…

  • Lees dan niet alle details maar probeer een algemeen beeld van deze cursus op te doen
  • Voel je vrij om alleen de koppen of de paragrafen die jij interessant vindt door te lezen
  • Ga eventueel direct naar de conclusie om in korte samenvatting alles over dit product te ontdekken

Wat je na het lezen van deze review allemaal hebt ontdekt…

  1. Wat Copywriting in 30 dagen is en voor wie deze cursus geschikt is
  2. Welke kennis je in 30 dagen allemaal over copywriting gaat opdoen…
  3. Waarom deze cursus uniek is ten opzichte van andere copywriting cursussen
  4. Wat de achtergrond van Edward Hendriks is en waarom hij dé man voor een cursus als deze is
  5. Of de cursus alle beloftes waarmaakt die op de verkooppagina worden gedaan…
  6. Wat de pluspunten van Copywriting in 30 dagen zijn – maar ook wat de minpunten zijn…
  7. Welk bedrag je voor de cursus betaalt en of dit het eigenlijk wel waard is….
  8. Welke vragen er het meest worden gesteld en wat de antwoorden hierop zijn

Wat is Copywriting in 30 dagen?

Misschien had je voor het lezen van mijn review al een beetje een idee over wat Copywriting in 30 dagen is. De kans is groot dat je de verkooppagina al hebt doorgenomen, waardoor je al het een en ander te weten bent gekomen.

Toch wil op basis van mijn eigen ervaring nog even met je delen wat het precies is…

Copywriting in 30 dagen is een cursus die je in de vorm van een e-book (PDF) wordt toegestuurd. Totaal bestaat dit e-book uit 145 pagina’s, waarbij je elke dag één les zou moeten doorlopen.

Als je dit op deze manier doet, dan zal je na 30 dagen de hele cursus dus voltooid moeten hebben.

Het begin van elke les ziet er als volgt uit;

copywriting in 30 dagen review - les 1
Les 1 uit Copywriting in 30 dagen

Je ziet dat eerst de les aan je wordt gepresenteerd en dat deze vervolgens wordt toegelicht. Hiermee heb ik dus wel al een gedeelte van de 1e les aan je onthult – maar daar blijft het helaas ook bij ;-).

Edward legt je vervolgens uit hoe de les er binnen de marketing-praktijk uitziet, en geeft je vaak wat voorbeelden van hoe het niet moet. Vervolgens vertelt hij – wat voor jou natuurlijk vele malen belangrijker is – hoe het in de praktijk juist wél zou moeten…

copywriting in 30 dagen review - les 1 voorbeeld

Bij elke les geeft hij een aantal van dit soort originele voorbeelden van websites/bedrijven die deze les maar al te goed begrijpen.

Het is dus een erg praktijkgerichte cursus waarin je 30 verschillende lessen over copywriting opdoet. Je leert onder andere werken met schaarste, social proof en krijgt inzicht in hoe je krachtig en overtuigend schrijft.

Als afsluiting van elke les krijg je vervolgens nog een aantal waardevolle tips, en een bijbehorende opdracht mee. Uiteindelijk leert je het natuurlijk het beste door het ook daadwerkelijk te doen…

Welk probleem lost de cursus voor online marketeers op?

Dat je overtuigend leert schrijven sluit meteen goed aan op welk probleem de cursus voor online marketeers oplost. Er zijn namelijk veel marketeers die veel content schrijven – misschien ook veel bezoekers krijgen – maar hier op den duur toch te weinig conversie uit halen.

Natuurlijk heeft dit niet alleen met hun schrijfkunst te maken, maar goede copywriting kan hier wel degelijk een gigantisch verschil bij maken. Door bij het schrijven van elk stuk content alleen maar een paar simpele technieken toe te passen kan je conversie al x2 – of misschien zelfs x5 gaan…

Zelf merkte ik hier ook alles van toen ik eenmaal bewust met copywriting aan de slag ging.

Ook Edward besefte zich maar al te goed dat veel marketeers het stukje copywriting missen. Hij zag dat wanneer hij zijn opgebouwde copywriting kennis in een toegankelijke cursus zou bundelen, veel marketeers dit wel eens erg waardevol konden gaan vinden.

cursus copywriting in 30 dagen

Uiteindelijk is vanuit deze gedachte de copywriting in 30 dagen cursus ontstaan. Een cursus waarin hij je in 30 dagen wilt leren hoe je van informatieve – goed verkopende teksten kan gaan schrijven.

Of hij dit in minder dan een maand tijd inderdaad aan je gaat leren ontdek je gauw genoeg door verder te lezen ;-).

Voor wie is Copywriting in 30 dagen geschikt?

Nu kun je op basis van het vorige deel van mijn review waarschijnlijk al aardig raden voor wie Copywriting in 30 dagen geschikt is. Het is in één zin samengevat geschikt voor iedereen die zich bezighoudt met online marketing, en beter verkopende teksten wilt leren schrijven.

Hierbij kun je heel breed denken. Eigenlijk iedereen die zelf tekst opstelt met bepaalde (online) businessdoeleinden, kan zijn verkopende schrijfvaardigheid met deze cursus verbeteren. Dit kunnen zowel affiliate marketeers, social media marketeers als mensen met een eigen webshop zijn. Maar de cursus kan net zo goed waardevol zijn wanneer je in loondienst marketingactiviteiten uitvoert om meer klanten/sales binnen te halen.

Concrete voorbeelden van voor wie deze cursus geschikt is zijn;

  • Affiliate marketeers; om betere verkopende blogartikelen te leren schrijven – maar bijvoorbeeld ook om de algemene copy op hun website te verbeteren.
  • Social media marketeers; om de copywriting binnen hun social media posts te verbeteren om nog meer resultaat te boeken.
  • Webshop-eigenaren; om de copy rondom de presentatie van hun producten te verbeteren en bewuste technieken toe te passen voor meer sales.
  • Werknemers met een marketing functie; om binnen alle marketingactiviteiten op basis van bewezen technieken meer succes te behalen.

Als laatst is de cursus net zo goed geschikt voor iedereen die meer conversie uit zijn of haar e-mail marketing wil halen. En voor iedereen met één of meerdere producten die niet per se via een webshop worden verkocht.

Uiteindelijk kan de kennis uit deze cursus binnen alle soorten online marketing-teksten worden gebruikt. Of dit nou om een enkel zinnetje onder je koopknop gaat, of om een blogartikel van meer dan 3000 woorden…

Wie is Edward Hendriks de maker van de cursus?

Je weet op dit punt in mijn review wat de Copywriting in 30 dagen cursus precies is. Maar naar mijn mening is het net zo belangrijk de persoon achter het product te kennen. En daar heb ik tot nu toe nog weinig over prijsgegeven…

Zoals je als het goed is nu wel weet heet de man achter deze cursus Edward Hendriks. Wanneer je zijn naam Googled dan is het 1e wat opvalt dat hij een persoonlijke website heeft (edwardhendriks.nl), en dat hij zelfs een eigen Wikipedia pagina online heeft staan.

Naast dat er via de zoekresultaten naar voren komt dat hij copywriter is, valt ook direct op dat hij vanaf 2012 meerdere boeken heeft uitgebracht. Zoals ‘Gezworen vrienden’ en ‘Het meisje van toen’.

Foto vanaf zijn persoonlijke website Edwardhendriks.nl.

Zijn bedrijf heet Doyoucopy – en dit is ook de website waarop hij ook zijn cursus Copywriting in 30 dagen aanbied. Op doyoucopy.nl heeft hij tientallen blogartikelen over copywriting en andere online marketing onderwerpen gepubliceerd. Daarnaast biedt hij verschillende diensten voor bedrijven aan, zoals het schrijven van blogteksten, zorgen voor betere vindbaarheid, of het doen van een websitereview.

Hij heeft hier al meer dan 220 klanten mee van dienst kunnen zijn. Hieronder zie je daar een aantal voorbeelden van;

doyoucopy klanten

Eerder in deze review heb ik al vertelt dat Edward in ieder geval een hoop kennis en ervaring heeft, waarmee hij zijn Copywriting in 30 dagen cursus heeft kunnen ontwikkelen. Om precies te zijn heeft hij al 20 jaar ervaring binnen de marketing en communicatie, waardoor je hem dus zeker een ‘expert’ kan noemen.

Als je hier dan nog zijn schrijfervaring bijrekent, dan is Edward naar mijn mening dé aangewezen man om een cursus copywriting te ontwikkelen.

Betrouwbaar en vaak de #1 in Google

Na een uitgebreid onderzoek kon ik niet anders dan tot de conclusie komen dat Edward Hendriks 100% te vertrouwen is. Zijn bedrijf staat netjes ingeschreven bij de Kvk en je vindt bijna alleen maar positieve recensies over hem.

Google reviews – Doyoucopy

Voordat ik Copywriting in 30 dagen had aangeschaft was ik ook al redelijk bekent met Edward en zijn website doyoucopy.nl. Dit komt doordat hij op veel zoektermen die met copywriting te maken hebben bovenaan staat.

Zoek je naar meer informatie hierover, dan kom je zijn website eigenlijk altijd wel in de zoekresultaten tegen. En meestal is dit ook nog eens de #1 positie.

De kans is groot dat ook jij vast wel eens een blog van hem voorbij hebt zien komen :-).

Dat is ook de reden waarom ik zelf destijds ook via Google bij zijn cursus terecht ben gekomen. Als ik het me goed kan herinneren was dat via deze zoekterm;

beter worden in copywriting -zoekresultaten Google

Wat ontdek je in 30 dagen over copywriting?

In het 1e gedeelte van mijn review heb ik al een aantal dingen onthult over wat je in 30 dagen over copywriting gaat leren. Nu wil ik daar in dit gedeelte nog wat dieper op ingaan om je een nog beter inzicht te geven.

Hieronder heb ik daarom nog even op een rijtje gezet wat je ongeveer van de 30 lessen kan verwachten.

Met de cursus heb je na 30 dagen onder andere geleerd hoe je;

  • slim gebruikt maakt van emoties binnen je teksten
  • teksten concreter kan schrijven en welke rol cijfers hierbij spelen
  • schaarste creëert en je bezoekers tijdsdruk oplegt
  • krachtig maar veelzeggend kan schrijven
  • inspeelt op wat je doelgroep drijft en waarom dit zo goed werkt
  • effectief gebruikt maakt van het social proof principe
  • de als-dan + stel-je-voor constructie voor magie binnen je copy inzet
  • luie woorden omzet in krachtwoorden.
  • één simpele SEO hack direct kan toepassen
  • je teksten persoonlijker maakt en met verhalen werkt

Wil je precies weten welke lessen je in 30 dagen gaat leren? Dan kun je ook gewoon de inhoudsopgave op de verkooppagina van Copywriting in 30 dagen downloaden. Maar misschien dat je daar al achter was gekomen ;-).

Waarom ben ik met Copywriting in 30 dagen gestart?

Voordat ik je ga meenemen naar mijn persoonlijke review, wil ik eerst nog even delen waarom ik 3 maanden geleden eigenlijk met Copywriting in 30 dagen ben gestart…

Het begon allemaal toen ik naar mijn bezoekersaantallen in Google Analytics keek.

analytics-resultaten

Ik merkte dat ik op bepaalde artikelen aardig wat bezoekers binnenhaalde, maar dat ik er vrijwel geen verkopen uithaalde. Omdat ik wist dat mijn conversie gewoon te laag was, ging ik daarom op onderzoek uit naar de oorzaak van mijn slecht verkopende artikelen.

Na een uur of 3 kwam ik maar tot één conclusie over wat ik al die tijd niet goed gedaan had…

Zoals je misschien al kan raden had dit allemaal te maken met de copywriting binnen mijn artikelen.

Ondanks dat ik zelf 100% zeker wist dat de bezoekers van deze artikelen veel aan de aangeboden producten zouden hebben, kwam dit door de manier waarop ik schreef niet duidelijk genoeg over. Ik hield bijvoorbeeld geen rekening met dat mensen kopen op emotie, en met wat mijn doelgroep nou eigenlijk drijft.

Uiteindelijk wist ik dus dat me maar één ding te doen stond:

Ik moest keihard gaan werken aan mijn copywriting skills om overtuigender binnen teksten over te komen…

Dus typte ik in Google – lekker simpel – in: ‘Beter worden in copywriting’. En zoals je eerder al hebt gezien, was doyoucopy.nl de 1e website die uit de zoekresultaten rolde.

Toen ik vervolgens op de website uitkwam sprak de cursus van Edward me direct aan – en net zo goed zijn eigen achtergrond als copywriter. En toen ik daarna zag wat ik in Copywriting in 30 dagen moest investeren, hoefde ik niet lang te twijfelen en was ik snel om…

Of de cursus uiteindelijk aan mijn verwachtingen heeft voldaan en een positieve impact op mijn conversie heeft gemaakt, dat ontdek je in de volgende paragraaf ;-).

Mijn review van de Copywriting in 30 dagen cursus

Over het algemeen ben ik erg positief over de Copywriting in 30 dagen cursus van Edward. Zeker voor de prijs die je ervoor betaalt heeft deze cursus mijn verwachtingen overtroffen. Tot op de dag van vandaag heb ik dan ook geen spijt van deze investering gehad.

Toch zijn er ook wel wat dingen die naar mijn mening beter hadden gekund… Want nee ook deze cursus is zeker niet perfect ;-).

Om je een mooi overzicht te geven, heb ik hieronder daarom zowel de plus- als minpunten voor je op een rijtje gezet;

Welke pluspunten heb ik ervaren?

✅ Handig en origineel;

geleverd als handige PDF met een originele opzet van 30 lessen + bijbehorende opdrachten.

✅ Toegankelijk en praktisch;

alles wordt in Jip-en-Janneke taal aan je uitgelegd, met behulp van praktische en begrijpelijke voorbeelden.

✅ Prijs-kwaliteit;

in verhouding tot de prijs die je betaalt, krijg je er meer waarde voor terug dan je zou verwachten.

✅ Vakkennis en ervaring;

je merkt aan alles dat het e-book is geschreven door iemand met veel ervaring en vakinhoudelijke kennis.

✅ 19 geweldige bonus tools;

aan het eind van de cursus worden je 19 handige online copywriting tools aangereikt. Zelf heb ik hier een paar geweldige tools door ontdekt die ik vandaag de dag nog altijd gebruik.

Welke minpunten heb ik ervaren?

❌ Geen 145 volledige pagina’s;

sommige pagina’s zijn maar voor 25% gevuld met inhoud. Hierdoor lijken de 145 pagina’s meer dan dat ze in werkelijkheid zijn.

❌ Soms een beetje dubbel;

er zitten lessen bij die soms een beetje op elkaar lijken maar dan in een andere vorm worden gepresenteerd. Hier worden dan wél weer andere tips en unieke voorbeelden bij gebruikt.

❌ Vraagt om actie;

zoals ik eerder al aangaf hoort er bij elke les een opdracht. Om echt 100% van de cursus te leren zal je dus wel 30 dagen lang actief aan de slag moeten.

De conclusie over deze cursus…

Mijn uiteindelijke conclusie over de Copywriting in 30 dagen cursus is dat het een zeer waardevolle cursus is voor iedereen die beter verkopende teksten wil gaan schrijven. Door de 30 praktische lessen kan het niet anders dan dat je aan het eind van de cursus een aantal winstgevende copywriting technieken onder de knie hebt.

Wanneer je deze cursus actief volgt heb je naar mijn mening 100% garantie dat je teksten daarna een stuk overtuigender zijn.

Zeker wanneer je bij elk nieuw artikel bewust met de 30 lessen bezig blijft, ga je er in de toekomst nog veel plezier uit halen. Vooral omdat je conversie er zonder twijfel enorm op vooruitgaat ;-).

Ondanks dat er wat minpunten aan de cursus zitten, kunnen deze lang niet opboksen tegen de voordelen van de cursus.

Toch is het belangrijk om de minpunten niet over het hoofd te zien. Stel dat je vooraf weet dat je waarschijnlijk toch geen actie gaat ondernemen, dan kan de cursus misschien toch niet zo effectief zijn als gedacht.

Maak voor het aanschaffen van Copywriting in 30 dagen dus wel eerst een goede afweging op basis van de info uit deze review.

Hoeveel kost Copywriting in 30 dagen, en is het dit geld waard?

Na mijn positieve review ben je vast en zeker nieuwsgierig naar wat je nou eigenlijk betaald voor deze cursus…

Als je alert bent geweest had je trouwens ook al aan de titel af kunnen lezen hoeveel je ongeveer voor deze cursus moet neertellen ;-). En anders had je het misschien al op de verkooppagina ontdekt…

Maar voor iedereen die er nog niet achter was: Voor Copywriting in 30 dagen betaal je een bedrag van slechts €19.99.

Let er wel op dat dit een tijdelijke prijs is, en dat er op dit moment 50% korting op zit. Het is dus goed mogelijk dat de prijs zomaar ineens verhoogd wordt!

Binnen het onderdeel pluspunten van deze review vertelde ik al dat je in verhouding tot de prijs veel meer waarde uit Copywriting in 30 dagen haalt dan je zou verwachten. Hierdoor kun je waarschijnlijk ook meteen raden of ik het de investering van €19.99 waard vind of niet :-).

Sterker nog – wat mij betreft had Edward er best meer voor kunnen rekenen. Maar gelukkig voor jou is het op dit moment dus nog altijd een koopje ;-).

Wil jij hier vandaag nog van profiteren? Dan kun je je via de knop hieronder direct met 50% korting voor de cursus aanmelden!

Zijn er nog vergelijkbare (of betere) copywriting cursussen?

Voordat ik deze review afsluit met een aantal veel gestelde vragen, wil ik nog even een andere belangrijke vraag beantwoorden. Want ondanks dat de cursus van Edward erg waardevol en praktisch is, zijn er misschien nog wel vergelijkbare – of zelfs betere copywriting cursussen op de markt..

Om deze vraag te beantwoorden ben ik via Google op onderzoek uitgegaan. Daar kwam ik via de zoekterm ‘cursus copywriting’ de volgende resultaten tegen;

cursus copywriting Google

Je ziet dat er bijvoorbeeld cursussen van Loi en Springest.nl uit naar voren komen. Wanneer je een cursus copywriting via één van deze bedrijven wilt volgen betaal je al gauw honderden euro’s

En na nog langer onderzoek was mijn enige conclusie dat je voor de meeste copywriting cursussen toch zeker wel 100 tot 800 euro betaalt!

Natuurlijk krijg je er dan wel wat meer dan een e-book van 145 pagina’s voor terug – maar uiteindelijk zullen de basisprincipes die je leert hetzelfde zijn.

Dat Edward het voor €19.99 mogelijk maakt om de basistechnieken van copywriting te leren, vind ik bijna asociaal richting de bedrijven die hier honderden voor rekenen…

Ik heb daarnaast ook geen één andere copywriting cursus kunnen vinden waarvoor je ongeveer hetzelfde betaalt. Waardoor ik alleen al op basis van de prijs kan stellen dat er geen vergelijkbare cursus op het internet te vinden is.

Misschien dus wel een betere, maar zeker geen cursus die de prijs-kwaliteit verhouding overtreft.

Dat het volgens zijn verkooppagina de ‘Goedkoopste copywriting cursus van de Benelux’ is – is dus ook zeker geen woord aan gelogen :-).

Tot slot, nog een aantal veel gestelde vragen…

Om deze review af te sluiten wil ik nog een aantal veel gestelde vragen over Copywriting in 30 dagen met je delen. Je vindt ze allemaal hieronder met bijbehorende antwoorden.

Ik hoop in ieder geval dat je mijn review waardevol vond en dat je een goed beeld van de cursus hebt opgedaan. Was deze review inderdaad van waarde voor jou? Dan zou ik het leuk vinden als je dat aan me laat weten via de reacties onderaan de pagina :-).

Maar ook als je bepaalde dingen graag beter had gezien, hoor ik het natuurlijk net zo graag van je…

Waarom is Copywriting in 30 dagen zo goedkoop?

Zoals Edward het zelf zegt: “Omdat ik graag zo veel mogelijk mensen wil helpen hun teksten te verbeteren, zodat ik dat niet meer hoef te doen. Ik heb het namelijk al druk zat ;-).

Kan je nog extra korting op deze cursus krijgen?

Nee er bestaat verder geen mogelijkheid om extra korting op de cursus te krijgen. Maar dat is denk ik ook niet bepaald nodig aangezien je er al minder dan €20 voor betaalt ;-).

Zit er verder nog garantie op de cursus?

In principe zit er geen garantie op de cursus. Omdat je het e-book direct krijgt toegestuurd als PDF, is dit natuurlijk ook lastig te realiseren…

Waarom is het belangrijk om beter in copywriting te worden?

Omdat dit één van belangrijkste skills is om bezoekers tot klanten om te kunnen toveren. Daarnaast heb je een enorme voorsprong op mensen die er geen verstand van hebben, waardoor je kan gaan winnen in de online wereld van tegenwoordig :-).