Conversie is het begrip wat binnen de marketing wereld wordt gebruikt om aan te geven hoeveel van de website bezoekers tot een actie over gaat.
Deze acties gaan meestal over het doen van een aankoop, maar heeft ook betrekking op het downloaden van e-book of een inschrijving voor een nieuwsbrief.
Eigenlijk alle acties die op een website ondernomen worden die commercieel uiteindelijk iets op kunnen leveren noem je conversie.
De conversie wordt meestal als percentage weergegeven, oftewel het conversiepercentage – of de conversieratio.
Wanneer de adverteerder van een product een conversiepercentage van %5 zegt te hebben – dan betekent dit dat %5 van zijn websitebezoekers tot een actie over gaat.
Het is tegenover de winstgevendheid van je business beter om je focus te leggen op het verhogen van je conversie. Als je erin slaagt om je conversie te verhogen zal automatisch ook je omzet stijgen.
Dit is niet altijd het geval wanneer je meer bezoekers naar je website haalt.
Wil jij weten hoe je je conversie kunt verhogen? Dan raad ik je aan om eens te kijken naar naar het kennisbank artikel over de conversieratio.