Binnen SEO vallen er eigenlijk twee categorieën te onderscheiden die bijdragen aan een hogere positie in Google: On-page en Off-page SEO.
Als jij een succesvolle website wilt bouwen is het belangrijk om aan beide categorieën aandacht te besteden.
Je kunt in principe ook een winstgevende website bouwen door je alleen op de on-page factoren te focussen. Maar zolang je hiernaast geen aandacht besteed aan de off-page factoren zal je er niet bepaald rijk van gaan worden.
Verschil tussen On-page en Off-page SEO
De on-page SEO heeft betrekking op alle factoren op je website zelf die bijdragen aan een betere vindbaarheid in zoekmachines. Je kunt hierbij bijvoorbeeld denken aan de mate waarin de content op je website relevant en uniek is.
Ook gaat het bij on-page SEO om hoe alles voor de rest is geoptimaliseerd op je website zelf. Zoals je SEO-titels, META-omschrijvingen, Interne links, Keywords, Afbeeldingen etc.
Bij off-page SEO gaat het om alle dingen die buiten je website om bijdragen aan een beter vindbaarheid van je website. Hierbij gaat om factoren als het aantal backlinks wat je van andere websites krijgt en hoe vaak je website op social media gedeeld wordt.
Dit zijn eigenlijk alle manieren die zonder organisch in Google te groeien voor meer bezoekers zorgen.
Ik hoop dat het nu duidelijk voor je is wat het verschil tussen On-page en Off-page SEO precies is.
Het is nogmaals aan te raden om aan beide SEO factoren voldoende aandacht te besteden. Als je dit op de goede manier doet zal je er veel sneller in slagen om een passief inkomen via internet te verdienen.