Geld verdienen met vloggen

Wat is vloggen en hoe verdien je er geld mee?

Geld verdienen met vloggen

Laatste update 19 september 2022

Vloggen? Hoe begin je en hoe ga je er geld mee verdienen?

De afgelopen jaren is vloggen ontzettend populair geworden. We kunnen ons bijna geen wereld meer voorstellen zonder dit culturele fenomeen. ‘Vlog’ is de samenvoeging van het woord ‘video weblog’.

Het betekent dat mensen een interactieve video online posten. Je kunt het ook vergelijken met een digitaal dagboek.

YouTube

Inhoudsopgave

Onderwerpen van een vlog

De onderwerpen die aan de orde komen in een vlog lopen uiteen. Zo kan een vlog gaan over een bepaald evenement, het dagelijks leven of de politiek.

De persoon die de vlog plaatst, de zogeheten vlogger, mag dit helemaal zelf bepalen. De keuze voor een bepaald onderwerp hangt af van het doel van een vlog.

Vaak wil een vlogger aandacht genereren voor een bepaald onderwerp of zijn of haar volgers meer betrekken bij een blog. Het is een interactieve manier om een grote groep mensen snel te bereiken.

Wel moet je uiteraard volgers hebben om je boodschap aan over te brengen. Maar hoe doe je dat? In dit artikel vertellen wij hoe je succes boekt als vlogger.

De eerste vlogs

De geschiedenis van het vloggen gaat terug tot de jaren tachtig. Kunstenaar Nelson Sullivan wandelde destijds door de straten van New York en North Carolina en maakte daar een video van. In die tijd bestond het begrip ‘vloggen’ nog niet.

Bovendien sloeg het in de jaren tachtig en negentig nog niet echt aan. Dit gebeurde pas begin eenentwintigste eeuw, hoewel de video’s rond 2000 nog erg experimenteel waren.

Zo maakte Adrian Miles in november 2002 een video met een afbeelding en een bewegende tekst die hij de naam ‘vog’ gaf.

Filmmaker en muzikant Luuk Bouwman richtte in hetzelfde jaar een website op waar hij video’s deelde van zijn reizen. Hij was een van de eerste personen die sprak over ‘vlogs’.

De komst van YouTube

In 2004 lanceerde een Amerikaan genaamd Steve Garfield zijn eerste videoblog en sprak over ‘het jaar van de videoblog’.

Een jaar later nam de populariteit van videoblogs pas echt toe. Dit had voor een belangrijk deel te maken met de komst van YouTube in februari 2005. Jawed Karim, mede-oprichter van YouTube, deelde de allereerste YouTube vlog uit de geschiedenis. De clip ‘Me at the Zoo’ uit april 2005 is inmiddels iconisch te noemen. Het is bekeken door honderdduizenden YouTube bezoekers.

In iets meer dan een jaar tijd ontwikkelde YouTube zich tot een van de populairste websites ter wereld. In de zomer van 2006 werden er maar liefst honderd miljoen video’s dagelijks bekeken.

Vloggen veroverde daarmee definitief een plek in de online wereld. 2006 was overigens ook het jaar waarin de Nederlandse tv zender RTL 4 voor het eerst aandacht besteedde aan vloggen.

Op dat moment waren er in Nederland nog maar veertien vloggers actief, een aantal dat in tien jaar tijd is opgelopen tot duizenden.

Het gemak van vlogs bekijken

Probeer eens bij te houden hoeveel keer per dag je jouw telefoon, tablet of laptop pakt. De kans is groot dat je een paar keer per uur even je social media en het nieuws controleert.

Social media netwerken zoals Facebook, Instagram en WhatsApp sturen voortdurend notificaties, die een haast onweerstaanbare aantrekkingskracht hebben.

We kunnen het niet laten om er even op te klikken.  Dit geldt ook voor video’s. Het gemak waarmee je een vlog kunt bekijken draagt zeker bij aan de populariteit. Met slechts één klik kunnen we het bekijken, liken en delen met anderen.

YouTube is een zeer populaire zoekmachine

YouTube is met meer dan een miljard bezoekers per maand en 5 miljard weergaven een van de grootste zoekmachine ter wereld. Alleen al dit maakt YouTube een interessant platform voor vloggers.

Er kan namelijk een zeer groot en breed publiek mee worden bereikt. Wat betreft het aantal bezoekers moet YouTube alleen Google voor zich dulden.

De aantrekkingskracht van visuele content

Het maken van een vlog is een van de beste manieren om direct contact te leggen met een groot publiek.

Uit meerdere onderzoeken is gebleken dat mensen sterk worden aangetrokken door visuele content, zoals video’s. Sterker nog, 80 procent van de bezoekers op een website is bereid om een tekst te lezen als het vergezeld wordt door een afbeelding of video.

Daarnaast blijkt uit het onderzoek “Rise and decline of Verbal and Visuo-spatial Memory” van hoogleraar Theoretische Neuropsychologie Jaap Murre dat mensen visuele content wel 60 procent beter onthouden!

Dit komt onder andere door het feit dat onze hersenen video’s 60.000 keer sneller verwerken dan tekst. Wil je graag een bijzondere gebeurtenis delen of een bepaalde boodschap overbrengen? Dan is een vlog de beste manier om je bezoekers te bereiken.

vlogger

Een vlog is goed voor de zelfontwikkeling

Een vlog kan ervoor zorgen dat mensen anders naar de wereld gaan kijken. In een video kunnen bepaalde ideeën en visies gedeeld worden met een breed publiek.

Niet voor niets maken ook Nederlandse politici, regelmatig een video die op social media wordt gedeeld. Voor sommige vloggers zijn de video’s een document waarmee ze zichzelf beter leren kennen. Het luid en duidelijk uitspreken van een bepaald probleem op video maakt het gemakkelijker om er mee om te gaan.

Vlogs in het teken van zelfontwikkeling zijn dan ook steeds vaker op YouTube en social media te vinden. Bovendien zul je ontdekken dat je niet de enige bent met een bepaald probleem. Vlogs kunnen er voor zorgen dat mensen met hetzelfde probleem zich gesteund voelen door elkaar.

Het zorgt voor meer zelfvertrouwen

Het oprichten van een vlogkanaal is een goede manier om te werken aan je zelfvertrouwen. Het helpt je om beter te communiceren en om kritiek te verdragen. Je zult namelijk interessante video’s moeten maken waarin je in de camera kijkt.

Bekijk na afloop een video terug en ontdek wat er de volgende keer beter kan. Verwacht echter niet dat iedereen je vlogs leuk vindt. Er is een kans dat je negatieve reacties krijgt, maar trek je daar niet al teveel van aan.

Vloggen kan zeer lucratief zijn

Een vlog-carrière kan zeer lucratief zijn. Het is mogelijk om er veel geld mee te verdienen. Onthoud echter wel dat je niet binnen een dag succes hebt. Zelfs de meest bekende vloggers zijn met niks begonnen.

Je zult veel tijd moeten steken in het creëren van video content van hoge kwaliteit. Hetzelfde geldt voor het verspreiden van je video’s op social media en het vergroten van je naamsbekendheid.

De meeste vloggers houden in eerste instantie dan ook gewoon hun baan en zien het maken van video’s als een hobby.

Onthoud dat je met de nodige energie, bevlogenheid en toewijding heel ver kunt komen. Misschien dat deze top vijf van meest succesvolle vloggers ter wereld je de nodige inspiratie oplevert:

  1. PewDiePie: Speelt videospellen en geeft daarbij commentaar. Deze Zweedse vlogger die eigenlijk Felix Arvid Ulf Kjelberg heet heeft meer dan zeventig miljoen abonnees.
  2. HolaSoyGerman: Deze vlogger maakt komische video’s in het Spaans, met Engelse ondertiteling. Hij heeft meer dan dertig miljoen abonnees.
  3. Ryan Higa: Deze komiek en YouTube influencer heeft maar liefst 20 miljoen abonnees.
  4. Vanoss Gaming: Met meer dan 20 miljoen abonnees en drie miljard vertoningen zijn de game video’s van Vanoss Gaming een groot succes te noemen.
  5. Jenna Marbles: Meer dan 17 miljoen abonnees volgen met veel plezier haar make-up en hondenvideo’s.
  6. TheDiamondMinecart   Daniel Middleton geeft commentaar bij het populaire spel Minecraft. Dit heeft hem inmiddels 14.4 miljoen abonnees en een behoorlijk inkomen opgeleverd.
  7. Lily Singh: Deze populaire comedienne verdient met haar video’s ongeveer 7.5 miljoen dollar.

 

De populariteit van vloggen neemt alleen maar toe

De marketingwereld heeft het vloggen inmiddels ook ontdekt. Uit onderzoek van de website Hubspot is gebleken dat 71 procent van de online marketeers video’s gebruikt als onderdeel van de social marketing strategie.

Daar is een goede reden voor, want de kans dat visuele content wordt gedeeld is 40 keer groter dan bij andere content. Internetbezoekers zijn dan ook dol op video’s. De gemiddelde consument kijkt ongeveer 206 video’s per maand.

Hoe word je succesvol met vloggen?

Jong en oud wil graag succesvol worden met vloggen. Toch is het niet voor iedereen weggelegd. Maar laat je niet ontmoedigen.

Wij hebben namelijk een aantal handige tips voor je waarmee je een paar goede eerste stappen zet. Bovendien kun je met de juiste motivatie en een flinke portie geduld ver komen. Hoe word je succesvol met vloggen?

Gebruik de juiste video programma’s

Zorg er ten eerste voor dat de beelden van je vlog, zoals een review of tutorial, goed op elkaar aansluiten.

Dit lukt alleen met goede editing software. Adobe Premiere Pro CC, Corel VideoStudio Ultimate en CyberLink PowerDirector staan behoorlijk goed aangeschreven.

Ze bieden de mogelijkheid om tientallen video’s te editen, eventueel zelfs in 3D. Adobe Premiere Pro CC kan door alle opties wel vrij overweldigend zijn.

Dit programma is meer geschikt voor professionele vloggers. De andere twee videobewerkingsprogramma’s zijn ook geschikt voor beginners.

Verdiep je in marketingstrategieën

Vloggen en marketing gaan hand in hand. Social media platformen zijn bij uitstek de plek om je video’s onder de aandacht te brengen.

Als vlogger moet je dan ook houden van social media en er goed mee om kunnen gaan. Maak regelmatig content waarbij je een kijkje achter de schermen geeft. Zorg daarnaast regelmatig voor een update.

Plaats bijvoorbeeld om de dag een berichtje. Geef je bezoekers bovendien de mogelijkheid om te reageren op je video’s. Daarmee vergroot je hun betrokkenheid, en de kans dat ze jouw video gaan delen met anderen.

Je zult merken dat je met interessante video’s en posts op Facebook, Twitter en Instagram het bereik van je YouTube kanaal sterk vergroot.

Zorg voor een goede planning

Of je succes boekt als vlogger, is grotendeels je eigen verantwoordelijkheid. Je hebt er een flinke portie doorzettingsvermogen, zelfdiscipline en bevlogenheid voor nodig.

Er gaat behoorlijk veel tijd zitten in het onderhouden van een YouTube kanaal. Niet iedereen realiseert zich dit voldoende.

Geef hoe dan ook nooit op als het even niet lekker loopt. Een goede planning zorgt ervoor dat je continue video’s blijft posten. Niet voor niets hebben de meest succesvolle vloggers een vast schema.

Leg je schema desnoods bij de computer neer, zodat je het niet vergeet. Bezoekers vinden het fijn om te weten wanneer je een nieuwe video plaatst.

Zet deze informatie dan ook neer in je YouTube profiel en op je social media pagina’s. Ook op social media is continuïteit zeer belangrijk. Plan een vast moment in waarop je iets post op Facebook, Instagram en Twitter. Gebruik bijvoorbeeld deze programma’s:

  • Hootsuite: Met dit programma kun je meerdere social media kanalen vanaf één plek beheren.
  • Trello: Een digitaal prikbord waarop je kaartjes prikt van content die gepubliceerd moet worden.
  • Buffer: Een handige social media tool waarmee je social media berichten kunt inplannen.

Onderhoud contact met je kijkers en abonnees

Tenslotte is het belangrijk dat je het als vlogger leuk vindt om contact te hebben met je abonnees. Zij bepalen immers het succes of het mislukken van je videokanaal.

De kans dat je video’s goed worden bekeken neemt toe naarmate je regelmatig op de berichtjes van volgers op YouTube en social media reageert.

Onthoud goed dat je kijkers en abonnees waarde hechten aan authenticiteit. Wees jezelf en speel geen rol. Deel je meningen, gedachten en ideeën met je abonnees alsof het vrienden zijn. Hoe meer betrokkenheid, hoe succesvoller jouw bestaan als vlogger is.

Toon interesse in je kijkers en abonnees

Het is belangrijk dat je daadwerkelijk interesse toont in het publiek dat een bezoek brengt aan je vlog. Stel ze voldoende vragen en luister.

Wat vinden ze bijvoorbeeld van de onderwerpen die er in jouw video’s worden besproken? Misschien kun je van hun reacties nog iets leren. Door het opbouwen van een sterke band met kijkers en abonnees bouw je in een gestaag tempo aan je videokanaal en merk.

Bovendien zul je merken dat het ontzettend leuk is om in contact te komen met allerlei mensen.

Vloggers in allerlei soorten en maten

Er bestaan verschillende soorten vloggers. Een deel van hen filmt dagelijks, terwijl anderen de voorkeur geven aan een lange wekelijkse video. Sommige vloggers laten bijvoorbeeld dagelijks hun activiteiten en werkzaamheden zien aan hun volgers.

Het maken van een dagelijkse vlog is een goed idee wanneer je streeft naar meer kijkers en abonnees. Uiteindelijk gaat het erom dat zoveel mogelijk mensen zich inschrijven als ‘abonnee’ op je YouTube kanaal.

Sinds april 2017 is de regel ingesteld dat je vanaf 10.000 views de optie ‘advertenties’ mag instellen op je YouTube kanaal. Door het vertonen van advertenties verdien je geld.

Gemiddeld brengen YouTube advertenties 0,30 eurocent tot 4 euro op per duizend views, afhankelijk van het onderwerp van de advertenties en hoeveel kijkers op de advertentie klikken.

Welk type vloggers zijn er?

Er bestaan ook succesvolle vloggers die niet dagelijks of wekelijks posten. Zij delen alleen een video wanneer er echt iets speciaals is gebeurd, zoals het bezoeken van een gala of het in ontvangst nemen van een award.

Dit zijn vaak bekende mensen, zoals filmacteurs of zangers, die al een groot bereik hebben. Hun video’s kunnen rekenen op veel reacties en worden massaal gedeeld.

Ben je geen bekende Nederlander? Maak je geen zorgen, want ook de content van dit type vloggers wordt goed bekeken:

  • Beauty vloggers: Geven haar- en make-up tips, vloggen soms ook over mode.
  • Lifestyle vloggers: Verwerken hun dagelijkse activiteiten in een video, vaak met de nodige humor. Ze vertellen over hun leven, bijzondere ervaringen en steken hun mening over een bepaald onderwerp niet onder stoelen of banken.
  • Game vloggers: Filmen zichzelf vaak terwijl ze aan het gamen zijn en commentaar geven op het spel.
  • Entertainment vloggers: Maken video’s waarin ze allerlei uitdagingen aangaan en grappen uithalen. Oftewel: content die je aan het lachen moet maken.
Vloggen

Wie zijn de populairste vloggers van Nederland?

De bovengenoemde type vloggers zijn ook in Nederland te vinden. Sommige vloggers zijn zeer populair en hebben een enorm bereik.

Wanneer ze bijvoorbeeld een product aanprijzen gaat de verkoop ervan omhoog. Ze worden daarom ook wel ‘influencers’ genoemd. Influencer marketing is een relatief nieuw fenomeen.

Het betekent dat een bepaald persoon of een groep invloed uitoefent op het gedrag van een doelgroep. De vlogger wordt bijvoorbeeld ingehuurd door een bepaald bedrijf om een product te testen. Dit zijn bekende Nederlandse ‘influencers’:

  1. Monica Geuze: Legt haar dagelijks leven al een paar jaar vast op camera. Inmiddels zijn meer dan 400.000 volgers getuige van haar dagelijkse activiteiten.
  2. Anna Nooshin: Deze van oorsprong Iraanse zakenvrouw plaatst iedere week een vlog over haar drukke leven. Ze heeft een succesvolle vlog, presenteert onder andere Hollands Next Topmodel en maakt persreizen naar de mooiste bestemmingen ter wereld.
  3. Enzo Knol: Enzo Knol wordt ook wel ‘de vlogkoning van Nederland’ genoemd. Hij maakt twee keer per dag een nieuwe video en heeft al miljoenen abonnees. Hij heeft bijgedragen aan de populariteit van het vloggen in Nederland.
  4. Nikkie Tutorials: Vlogt in het Engels om een groter publiek te bereiken, en dat is gelukt. Voor haar Engelstalige make-up tutorials werkt ze zelfs samen met grote sterren, zoals Kim Kardashian. Inmiddels heeft Nikkie Tutorials vele miljoenen volgers op YouTube.
  5. Meisje Djamila: Heeft ruim 840.000 abonnees en verovert met haar grappige video’s en zangstem het Nederlandse publiek.
  6. Vera Camilla: Deze Nederlandse beautyblogster geeft op eerlijke en geheel eigen wijze haar mening over allerlei beautyproducten. De producten die ze ontvangt zijn niet altijd ontzettend duur, waardoor haar video’s ook interessant zijn voor mensen met een kleiner budget.
  7. StukTV: De jongens van StukTV boeken veel succes op YouTube. Ze voeren door heel Nederland bijzondere opdrachten uit en hebben inmiddels meer dan 2.58 miljoen abonnees.
  8. Teske de Schepper: Wie een multi-taskende vlogger wil zijn, kan een voorbeeld nemen aan Teske de Schepper. Ze zingt, blogt en vlogt er op los en bereikt daarmee een groot publiek.
  9. Dylan Haegens: Boekt veel succes met het maken van top 10 lijstjes over allerlei onderwerpen. Hij weet inmiddels 1,2 miljoen volgers te boeien met zijn vaak grappige video’s.

Hoe verdien je geld met vloggen?

De populariteit van vloggen is ongekend. De afgelopen jaren is het aantal Nederlanders dat video’s op YouTube bekijkt gestegen tot één op de drie.

Populaire vloggers als Enzo Knol en Nikkie Tutorials mogen zich inmiddels self-made miljonairs noemen. Droom jij er ook van om je geld te verdienen met vloggen?

Hoe begin je met vloggen?

Anno 2022 maken miljoenen mensen van over de hele wereld dagelijks video’s op YouTube. Wie er veel tijd in steekt en vooral plezier heeft kan ver komen wat betreft bezoekers en inkomsten.

Verwacht echter geen gouden bergen wanneer je net begint. Het kan een tijdje duren voordat je daadwerkelijk geld gaat verdienen met vloggen. Het is belangrijk dat je een flinke portie geduld hebt én dat je de juiste marketingsstrategieën gebruikt.

Een daarvan is het gebruik van zogeheten ‘tags’ bij jouw video’s. Dit is de tekst waarmee je de inhoud van de vlog beschrijft. Gebruik tags die relevant zijn voor jouw content. Op het moment dat een bezoeker naar het woord zoekt op YouTube verschijnt jouw video in beeld.

Waarom willen zoveel mensen beginnen met vloggen?

Iemand kan verschillende redenen hebben om te beginnen met vloggen. Sommige personen doen het voor hun plezier, terwijl anderen er graag geld mee willen verdienen. Is het ook jouw droom om een inkomen te halen uit vloggen?

Dan dien je een uniek merk op de markt te zetten. Creëer ten eerste een visueel aantrekkelijk logo met bijvoorbeeld de naam van jouw vlog. Je kunt ook een afbeelding gebruiken, want mensen zijn over het algemeen erg visueel ingesteld.

Een aantrekkelijk logo is essentieel voor het succes van jouw vlog. Dit is immers het eerste beeld die een bezoeker te zien krijgt. Bovendien is het dé manier om jouw vlog naar de buitenwereld toe te presenteren.

Het belang van een unieke en eenvoudige naam

Met een sterk logo maak je een goede eerste stap wat betreft de presentatie van jouw vlog. Daarmee ben je echter nog niet klaar. Een sterke bedrijfsnaam is minstens zo belangrijk omdat het de essentie van jouw bedrijf weergeeft.

Kies daarom een naam die betrekking heeft op jouw vlog, zodat bezoekers precies weten wat ze kunnen verwachten. Zorg voor een unieke en simpele naam die meteen duidelijk maakt waar jouw ‘merk’ over gaat.

Je kunt prima jouw eigen naam gebruiken. De vlogs zijn immers een soort digitaal dagboek van jouw leven.  Zorg voor een naam die mensen makkelijk kunnen uitspreken én onthouden.

En dan is er nog een andere factor waar je goed rekening mee moet houden: de cultuur van een land. Bepaalde woorden of woordcombinaties doen het niet overal even goed. Verdiep je daarom in de naam die je hebt bedacht voor je vlog, om te voorkomen dat je mensen kwetst.

Registreer jouw domeinnaam

Heb je een fantastische naam voor jouw vlog bedacht? Dan zou je het eventueel kunnen registreren als domein. Daarmee voorkom je dat anderen er met jouw naam vandoor gaan.

Het is niet perse nodig om een website te maken aangezien je al een eigen YouTube kanaal hebt. Toch brengt het hebben van een website wel een aantal voordelen met zich mee.

Zo komt jouw site in de zoekmachines terecht. Op het moment dat mensen zoeken naar bepaalde termen komen ze misschien op jouw website of vlog terecht. Het hebben van een eigen site kan dan ook extra bezoekers en hopelijk inkomsten opleveren.

Wees consistent

Wie geld wil verdienen met een vlog kan simpelweg niet om social media heen. Tegenwoordig is het een vast onderdeel van de online marketingstrategie van de meeste bedrijven.

Social media netwerken als Facebook, Twitter en Instagram zijn ideaal om jouw vlogs op te delen. Hoe meer social media volgers je hebt, hoe vaker jouw vlogs worden bekeken. De vraag is natuurlijk wel: hoe krijg je meer volgers?

Ook daar zijn gelukkig een aantal methodes voor. Wees ten eerste consistent met het publiceren van je vlogs. Plaats ze bijvoorbeeld 1 keer per week op een vaste dag. Daardoor weten je volgers precies wanneer er een nieuwe vlog online komt. Bovendien straal je door consistent te zijn betrouwbaarheid uit. Probeer daarnaast zoveel mogelijk contact te leggen met je volgers.

Stel vragen, beantwoord vragen en ga eens een gesprek aan. Je zult zien dat consistentie en communicatie uiteindelijk zijn vruchten afwerpt!

Verdien geld met Google AdSense

Misschien heb je al een tijdje een vlog met bezoekers, maar verdien je er nog weinig geld mee. Geef niet op en blijf moedig doorgaan. Als jij met plezier video’s maakt en een goede marketingstrategie opzet komt het goed.

Een van de meest eenvoudige manieren om geld te verdienen is met Google AdSense. Dit houdt in dat Google advertenties in jouw video’s toont.

Natuurlijk moet je daar eerst wel toestemming voor geven. Google is een van de grootste merken ter wereld en heeft een zeer groot en divers publiek. Dit maakt het een aantrekkelijke partner om mee samen te werken.

Op het moment dat iemand de advertentie(s) in jouw vlog bekijkt verdien je geld. En wederom geldt: hoe meer kijkers, hoe meer inkomsten.

Affiliate Marketing en vloggen

Je kunt met je vlog ook geld verdienen door middel van affiliate marketing. Om te beginnen met affiliate marketing is het verstandig om eerst een affiliate marketing cursus te volgen. 

Kort uitgelegd kun je producten promoten in een video. Onder de video plaats je een link naar de leverancier van het product.

Zodra mensen via jouw link het product kopen ontvang jij een commissie.

Samenwerken met sponsors

Naast Google AdSense zijn er nog tal van andere manieren om geld te verdienen met vloggen. Zo werken veel succesvolle vloggers samen met sponsors. Dit zijn bedrijven of organisaties uit de branche waar jij ook actief in bent.

Natuurlijk komt niet elk bedrijf zomaar naar jou toe. Wees pro-actief en neem contact op met interessante partijen. Vertel in simpele, maar duidelijke bewoordingen waar jouw YouTube kanaal over gaat en wat jouw doelstellingen zijn. Kies altijd voor een sponsor waar je affiniteit mee hebt.

Als het komt tot een samenwerking ga je reclame maken voor bepaalde producten en diensten. En daar moet je natuurlijk wel achter staan. Bezoekers merken snel wanneer je ergens wel of niet enthousiast over bent. Je wilt ze motiveren tot iets en vooral niet wegjagen.

Nu beginnen met vloggen

We hopen dat je nu wat meer te weten bent gekomen over het vloggen en de manier om er geld mee te verdienen. Als je gaat beginnen met vloggen dan wensen wij je veel succes toe.